Tic Tac reclame

Deze Tic Tac reclame maakt gebruik van Pathos, omdat ze vooral inspelen op een blije emotie. Door het vrolijke muziekje, de simpele tekst en de leuke animatie krijg je een goed gevoel. De woorden “Klein, zacht, fris, sterk, wit, gekleurd” etc. zijn op een toepasselijke manier uitgebeeld in de animatie met telkens een Tic Tac als uitgangspunt. Ook is hier gebruik gemaakt van Repetitio. Deze woorden worden telkens een keer herhaald, waardoor je ze gemakkelijk onthoudt. Het liedje blijft al snel in je hoofd hangen omdat deze zo simpel is en gebruik maakt van herhaling. Het wordt de kijker dus ingepeperd. Verder wordt er gebruik gemaakt van een Verbo-picturaal schema. De tekst wordt door het beeld aangevuld.

Bronnen:

Tic Tac Nederland. (24 oktober 2013). TIC TAC [YouTube].
Geraadpleegd van https://www.youtube.com/watch?v=ERnMu1opbco

Broek, J. van den, Koetsenruijter, W., Jong, J. de, & Smit, L. (2016). Beeldtaal (2e ed.). Amsterdam, Nederland: Boom.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s